Op zoek naar een baan - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Op zoek naar een baan - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een baan

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve familie en vrienden,

De afgelopen weken zijn weer hectisch geweest. Naast mijn reguliere uitjes naast de pub en lange uren probeer ik mij nu ook te oriënteren op banen waar ik in geïnteresseerd zou zijn.

Het probleem is dat ik hoe meer ik zoek in NL hoe meer ik realiseer hoe moeilijk het is om mijn exacte interesses in een project in NL te doen. Ik heb, echter, in april een gesprek met een directeur/ groepsleider van het NIN om te bespreken wat hij eventueel voor project voor mij zou hebben. Om mijn opties open te houden heb ik hier de baas ook aangesproken over een eventueel project hier. In principe zou ik hier welkom zijn, maar ik zou de financiën nog met hem moeten uitzoeken omdat het beter is om zelfstandige financiering te hebben. Hiervoor moet ik in NL zoeken naar fondsen die eventueel in mij zouden willen investeren.

Gisteren had ik spontaan een etentje met Bill(mijn supervisor), Ole Paulsen (toekomstige directeur van dit instituut) en Denis, de spreker van de seminar gisteren. Het was erg gezellig en Ole zei aan het eind dat hij vond dat ik het Boehringer Ingelheim fonds moest aanschrijven als ik in Cambridge zou willen blijven omdat deze altijd op zoek zijn naar mensen zoals ik. Op het moment dat hij dat zei wees hij heel stellig naar mij en legde hij veel nadruk op de 'zoals jij', ik wist niet of dit een compliment was of een belediging omdat ik het fonds nog niet kende (ha ha).

Nu ik het heb opgezocht blijkt het geen organisatie te zijn voor ondersteuning van mentaal gehandicapte prostituees. Echter, deze organisatie betaalt stipendia (ong 1700 p/m)aan talentvolle Europese burgers die onderzoek willen doen en dit zou een oplossing kunnen zijn voor mij als ik hier wil blijven.

Het is best moeilijk op dit moment voor zowel mij als Alex om hier allemaal mee om te gaan. Zoals jullie weten heeft Alex zijn appartement (met anti-speculatie beding stukje in het contract) en alles (baan, vrienden enz.)in Nederland. Terwijl mijn droombaan juist wat verder weg ligt. Wat we wel weten is dat we erg veel van elkaar houden dus hopelijk komt het allemaal goed. Wie weet heeft die meneer van het NIN wel een keigaaf project en hoef ik me over een maand nergens meer zorgen om te maken.

Heel veel liefs en knuffels aan jullie allemaal,

Charlotte

  • 08 Maart 2011 - 13:55

    Alexander:

    Makkelijk is inderdaad anders, en mijn hoop is ook gevestigd op het gesprek in April...

    Hoe dan ook slaan we ons óók hier ongetwijfeld weer doorheen!

    Kisses vanuit een (zowaar) zonnig Lelystad :)

  • 08 Maart 2011 - 14:00

    Chieltje:

    Hey Lot,

    Ik had nie verwacht dat het zo lastig zou zijn, zeker niet in dat `werkgebied`.

    En dat van jou en Falex, dat komt zeker wel goed

  • 08 Maart 2011 - 14:17

    Anneke Van Teeseling:

    Lieve Charlotte,

    Tussen het inpakken door af en toe even de mail kijken. En ja hoor mailtje van nicht Charlotte.
    Het zijn allemaal moeilijke beslissingen die je straks moet nemen. Hopenlijk is er wat in nederland voor je. Hier gaat alles verder goed. We hebben zin in de vakantie met Papa en As.
    Hele dikke kus,

    Anneke

  • 08 Maart 2011 - 17:22

    Anita:


    hoi Charlotte,

    Heftig bericht hoor, evt blijven in Engeland, maar als dit jouw droom is....
    Laat het eerst allemaal eens op je inwerken, praat erover met mensen, en wie weet, is de oplossing simpel!

    lieve groeten van Jan en Anita

  • 09 Maart 2011 - 11:45

    Petra:

    Lieve Lot
    wat een heftig gebeuren allemaal. dit is zeker geen makkelijke beslissing. Een baan van je dromen zal voor jou geweldig zijn en zeg je ook meteen ja, maar er zit veel meer aan vast.
    Wij wensen jou dan ook heel veel sterkte en wijsheid om een beslissing te nemen. Misschien komt er in april wel ook een goude kans voor jullie en daar duimen wij voor.
    was het nog gezellig samen met papa en Astrid?

    dikke knuffel Ton en Petra

  • 14 Maart 2011 - 19:02

    Oma Wil:

    Dag, lieve Lot. Het leven voor jou is wel boeiend en je hoeft je niet te vervelen, want er staan zoveel mooie kansen en de raad die je van al je vrienden krijgt zijn de moeite waard om te bestuderen. Lieve Lot en ook Alex, laat je hart spreken dan zal alles tot een mooie oplossing leiden en wat fijn dat Astrid en Hans je vorige week hebben bezocht. Zij waren vol lof over jouw enthousiasme. Lieve schat, ga lekker door op de ingeslagen weg en de antwoorden komen dan wel vanzelf. Ik ben nog steeds met mijn huis bezig en alles, maar dan ook alles is veranderd, maar dat zie je wel als je terug bent. Dikke knuffel, Oma Wil.

  • 16 Maart 2011 - 10:11

    Mareike:

    Hi Lotte,

    Nou, nou, je hebt wel iets om over na te denken! Ook wel weer een uitdaging natuurlijk, maar nu is het nog even niet duidelijk. Ik ben ervan overtuigd dat jullie daar samen uitkomen en een prachtige toekomst tegemoet gaan. Je bent zo enthousiast over wat je doet, dus ik kan mij voorstellen dat je ook alles uit je baan wilt halen.
    Bij ons gaat alles zijn gangetje. De wintersport twee weken terug was super! Sneeuw, zon en een prima hotel. Daarna heb ik definitief gehoord dat de afdeling Patientenvoorlichting fysiek wordt opgeheven. En al heel snel. Er komt een geheel nieuwe afdeling Marketing Communicatie. Wat ga ik nu doen? Een andere functie zoeken in dit ziekenhuis of in een ander ziekenhuis. Of ga ik een hele andere weg inslaan met schilderen, workshops geven, cursussen volgen op dit gebied? Er liggen een heleboel nieuwe kansen die ik ga aangrijpen. We houden je op de hoogte.

    Een dikke knuffel van ons allemaal
    De Coefjes uit Zwanenburg

  • 17 Maart 2011 - 14:51

    Rianne:

    Hey Charlott,

    Is even een iets minder bericht om te lezen ...
    Maar jullie komen samen vast wel tot wat het beste is voor jullie beide :)

    Veel succes nog met je stage daar... ! En natuurlijk veel plezier
    komend weekend in NL!!

    Groetjes,
    Tycho & Rianne

  • 18 Maart 2011 - 19:44

    Daisy:

    Jeejtje Lot, decisions.. decisions... Doen wat goed voelt! We kunnen alles wel zo wijs en slim mogelijk willen doen, maar geluk is ook belangrijk!
    Heel veel succes! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 38086

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: