Banenstatus - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Banenstatus - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Banenstatus

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve Familie en Vrienden,

In eerste instantie wil ik nog even iedereen bedanken voor hun lieve kaarten/emails die ik heb ontvangen na het overlijden van mijn grootvader het is altijd fijn om te horen dat mensen aan je denken.


Ten tweede wil ik graag reageren op de vele vragen die ik heb gekregen in reactie op mijn vorige blog m.b.t. mijn nieuwe aanwinst. Ik hoor van veel mensen dat ze denken dat hij erg groot is. Dit valt wel mee want de enige manier waarop je hem helemaal kan zien is als ik mijn arm op een oncomfortabele manier omdraai en omhoog hou wat niet zo vaak voorkomt.Als ik rechtop sta met mijn armen ontspannen langs mijn lichaam zie je drie kleine puntjes om de hoek komen maar meer ook niet. Het tweede punt op dat front is dat het formaat (wat overigens slechts 13 cm betreft voor het meest massieve gedeelte, op een arm van 80 cm lang) ervoor zorgt dat er veel detail in de schaduwwerking zit waardoor het een hele mooie tatoeage is en niet zo'n platte vlek die veel mensen vroeger als stikker op hun auto hadden.

De volgende vraag is of ik niet bang ben dat mensen op werk er niet 'openminded' over zullen zijn. Hier ben ik niet bang voor, in de wetenschap is uiterlijk niet belangrijk en twee van de postdocs op mijn afdeling hier hebben meer dan 1 tatoeage, verder is hij heel makkelijk te bedekken met een driekwarts mouwtje dus met een simpel vestje kan ik hem altijd verbergen. Ik heb ook geen enge of provocerende tattoo bedacht dus echt extreme reacties verwacht ik niet. Mijn collega's hier vinden hem erg mooi en ik ben niet het type om tijdens een sollicitatie mijn arm te laten zien.

Over sollicitaties gesproken zou ik nu graag willen vertellen over de huidige status van mijn jobhunt. Ik heb momenteel twee aanboden nog op tafel liggen. Een is in Duitsland in Göttingen (450 km vanaf almere) bij het duitse primaten centrum. De ander is in Cambridge. Beiden plaatsen hebben natuurlijk voordelen en nadelen maar het zijn beiden hele goede plaatsen om mijn PhD te doen. Ik ben van plan te wachten tot ik meer weet over financiering hier in Cambridge wat over een paar maanden is en Duitsland is bereid hier zo lang mogelijk op te wachten omdat hij mijn CV indrukwekkend genoeg vind hiervoor. Ik zit er dus qua aanboden comfortabel bij en hoef niet bang te zijn dat ik straks zonder project zit of het nog verder weg moet zoeken.

De startdatum is ook nog een andere kwestie. Als ik nu met de aankomende aanvragen geld krijg voor Cambridge dan zou het kunnen dat ik in Oktober al ga beginnen. Maar als ik naar Duitsland ga kan ik misschien de datum nog een paar maandjes opschuiven met wat voorzichtige onderhandelingen. Ik zou dan gewoon een dom baantje in de tussentijd nemen om het gaatje op te vullen en wat tijd met Alexander en jullie allemaal kunnen doorbrengen voordat ik weer ga. Ik moet natuurlijk afwachten hoe het precies verder gaat nu, Wolfram kom binnenkort terug van zij sabbatical en misschien heeft hij ook wel weer een alternatief voorstel door bijvoorbeeld de start van mij PhD uit te stellen voor een jaar en dat ik dan 6 maanden van tevoren wel al al 'labtechnicus' daar kan werken (betaald) totdat ik financiering bij elkaar heb.

Ik hoop dat al deze informatie wat duidelijkheid schept voor jullie. Hoe gaat het verder daar in het verre Nederland? Ik hoop te horen van jullie in de reacties.

Dikke knuffel,
Charlotte

  • 12 Mei 2011 - 10:45

    Tessa:

    Heey lieverd,

    Ik heb het idee ontzettend veel te missen. Maar ik denk natuurlijk ook aan jou en je familie in deze moeilijke tijd.
    Ben heel blij dat ik over een aantal dagen jou kant op kom. Gezellig samen zijn. Ben heel benieuwd naar je tattoo.

    Blij te horen dat je 2 goede plekken hebt gevonden die je een plaats aanbieden voor je PHD. Is natuurlijk fantastisch als je dat allemaal rond gaat krijgen op korte termijn.

    Hier in Almere gaat het goed. Ik ben wel een beetje gespannen. De hypotheek van mijn woning is helemaal rond. Dus het wordt nu allemaal echt. En 6 juni is de overdracht al!!! Dat is echt nog minder dan een maandje weg!!!

    Wanneer kom je eingelijk terug???

    Kus

  • 12 Mei 2011 - 10:58

    Charlotte:

    Hey Tes, 28 mei kom je toch?? Superspannend van je huis, ik kijk er naar uit om je kasteeltje te zien :) Ik ben 31 Juli weer onderweg naar huis. Dikke kus!!

  • 12 Mei 2011 - 12:14

    Petra:

    Lot wat fijn dat duitsland ook zo goed uitpakt dat je niet meteen de deur moet dichtgooien maar op een kier kunt houden. Nu kan ik mijn vingers uit de kramp houden. Hier gaat alles goed we zijn ons goed aan het voorbereiden op onze reis naar Zuid Afrika. Erg spannend dat onze droom uitkomt. Raymon heeft gelukkig weer een baan. klinkt gek dit is voor mij wennen ben nu overdag alleen thuis wat ik al heel lang niet meer gewent ben. het gaat dus lekker. wij wensen jou veel succes met alles wat je/jullie moet/moeten beslissen.

    dikke knuffel
    ton en petra

  • 12 Mei 2011 - 19:49

    Mum And Theo:

    We are really glad and are incredibly proud of you darling. xxxx

  • 05 Juni 2011 - 21:22

    Mareike:

    Hi Lotte,

    Dat is weer tijdje geleden zeg! Ik heb je berichtjes weer gelezen, dus ben weer helemaal bij. Je hebt een verdrietige tijd achter de rug in de familie, maar wel veel mensen weer even gezien. En dat is ook fijn als je zo'n tijd van huis bent. Wat betreft je PhD is het mooi dat er nog meerdere mogelijkheden zijn. En dan kiezen .....maar dat gaat je wel lukken samen met Alex. Het is erg belangrijk dat je iets gaat doen wat helemaal naar je zin is. De foto's van de tattoo zag ik eerder dan je mail en ik vond het in eerste instantie wel heftig en had het helemaal niet verwacht.........maar als jij er maar happy mee bent.
    Hier in Zwanenburg gaat alles goed. Dennis gaat zijn gangetje op school. Janine loopt tot de zomervakantie stage. Helaas is haar contract bij het kledingwinkeltje niet verlengd omdat zij door haar stage te weinig kan werken. Jammer, maar zij gaat nu weer op zoek naar iets nieuws. Bas heeft net een hele goede stage van een paar weken afgerond bij een aannemer. Bij mij stopt 15juni het werk in de Pati

  • 05 Juni 2011 - 21:29

    Mareike:

    Er ging even iets mis. Ik ga weer verder: Mijn werk in de Patientenvoorlichting houdt dus 15 juni op. Ik ben nu op zoek naar iets anders, misschien coördinator Kindermishandeling. We zien het wel. Met Wijnand is alles oké. Zo nu hebben we iedereen gehad en ben je weer een beetje op de hoogte van je familie in Zwanenburg.
    Nou, tot de volgende mail.

    Liefs en een dikke kus van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 38090

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: