Zeg nee tegen heimwee - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Zeg nee tegen heimwee - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Zeg nee tegen heimwee

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve familie en vrienden,

Vandaag was een erg leuke en interessante dag. Mijn begeleider heeft me vandaag een aantal dingen na elkaar in mn eentje laten doen en dat was erg spannend maar ook heel leuk toen het goed lukte.

In de middag ben ik op zoek gegaan naar mijn inloggegevens die ergens in dit bureaucratische instituut verloren zijn gegaan. Helaas heeft mijn zoekpartij geen vrucht afgeworpen dus ik zal deze gegevens hoogstpersoonlijk morgen moeten gaan
resetten bij de balie morgen *sigh*.

Ook heb ik wat gegevens opgevraagd over een vak wat nu loopt voor de Cambridge-studenten. Ik ga hiervan een aantal colleges en een workshop volgen om vervolgens een puntje te kunnen halen. Deze telt dan mee voor het honours programma wat ik dit studiejaar naast mijn studie erbij doe.

Nadat dit administratieve wonder (ik dus) hiermee klaar was is ze weer terug gegaan naar het lab. Ik trof iedereen aan in de operatiekamer waar ze een groot frame aan het aanbrengen waren voor een grote en belangrijke procedure op donderdag waar we allemaal bij zullen helpen.

Ik wordt op zo'n dag best goed beziggehouden met alles en de tijd vliegt dus voorbij. Ik ben nu aan het opruimen en het is nog best vroeg dat ik nu klaar ben (17:45) dus straks ga ik lekker koken en eten en een beetje relaxen.

Ik kreeg bij mijn vorige verslag de vraag of ik geen heimwee had. Het antwoord is nee. Ik ben ook pas een paar weken weg en mn voorraad Nederlandse kaas, mn bastognekoekjes en mn vlokken zijn nog niet op dus dat hoef ik nog niet te missen. Ik heb ook best een comfortabel nest hier dus er is geen sprake van barre omstandigheden of verlangen naar een lekkere douche. Wat ik natuurlijk wel mis, dat zijn jullie. Met name natuurlijk Alexander. Ik mis hem heel erg. Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat hij hier bij mij komt dan dat ik weer terugkom naar huis want ik heb het hier heel leuk. Ik probeer ook mijn tijd een beetje op te vullen met werk maar ook leuke dingen want op momenten dat ik lang achter elkaar alleen zit dan word ik niet goed want dan check ik alleen maar 100 keer mijn email, telefoon, facebook enz.

Nou koeken en peren, ik ga er weer vandoor.

Heel veel liefs,
Charlotte

  • 25 Januari 2011 - 18:41

    Alexander:

    Bureauratie daar is dus net zo erg als in Nederland :P

    Ik mis jou ook, maar dat weet je natuurlijk ook wel. Nog 1,5 week en dan kan je mij van het vliegveld afhalen :P

  • 25 Januari 2011 - 19:49

    Mum And Theo:

    Lovely to read your stories again. I am glad you are loving it there. I will see you in 3,5 weeks and am really looking forward to seeing you and cambridge again. Love as always xxxx

  • 26 Januari 2011 - 09:44

    Sarra:

    Leuk om steeds van je te lezen! En heel goed dat je het daar naar je zin hebt en datje bezig wordt gehouden.
    Ik zou ik niet zijn als ik niet met een rare vraag kwam maaruh: Is het serieus 22 graden daar?

    Dikke kus

    Saar

  • 26 Januari 2011 - 11:33

    Tessa:

    Ik doe mee en zeg ook NEE.

    Heb wel een nieuwtje, maar die wil ik je pas vertellen op msn ofzo... inclufief foto.:P

    KUS

  • 26 Januari 2011 - 11:34

    Tessa:

    Ik doe mee en zeg ook NEE.

    Heb wel een nieuwtje, maar die wil ik je pas vertellen op msn ofzo... inclufief foto.:P

    KUS

  • 26 Januari 2011 - 16:04

    Margot:

    Mmmmmm die Tessa maak ons wel nieuwsgierig hahaha.
    Leuk zo contact te hebben ennnnnnn ik mis je nu ook nog niet dat zal wel komen bij een feestje of partijtje bahhhh denk zelfs bij mijn eigen verjaardag.
    Nou doei doei de "appels"
    Je tante....XXXXXX

  • 30 Januari 2011 - 22:00

    Mareike:

    Hi Lotte,

    Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt! Zo te lezen raak je al lekker ingeburgerd en maak je vele vrienden. Top!
    Wij zijn gisterenavond bij Alex geweest. Heel gezellig! En wat een leuke flat hebben jullie! En zo leuk ingericht. Wij hebben hem een Indonesisch kookboekje gegeven. Kan hij lekker oefenen met koken en jou als je terugkomt een heerlijke nasi of bami voorschotelen. Misschien wel lekker na alle Engelse Happen.
    Janine is geslaagd voor haar rijexamen afgelopen week. Morgen gaat ze haar rijbewijs aanvragen, dus over een weekje gaat ze toeren. Verder gaat alles eigenlijk wel zijn gangetje.

    Nou, veel plezier in je werk en een dikke kus van ons allemaal.

    Groetjes Mareike

  • 08 Februari 2011 - 12:52

    Marcel:

    8?

  • 08 Februari 2011 - 16:27

    Oma Wil:

    Dag lieve Lotte, wat fijn dat alles goed gaat en je geen heimwee hebt. Dat heeft natuurlijk te maken dat jij je geheel inzet voor deze studie en je vol interesse bent. Ik heb gehoord dat Alex de afgelopen week bij jou is geweest en dat is natuurlijk heerlijk voor jullie beide. Ik ben pas terug van de wintersport in Oostenrijk met de hele familie. Het was reuze gezellig en ik denk dat jij volgend jaar ook wel weer van de partij zult zijn. Aanstaande weekend krijg ik hulp om de huiskamer een goede beurt te geven, zoals witten schilderen en behangen. Eind Maart komen de nieuwe meubeltjes. Dus als jij weer terug bent zul je mijn huisje niet meer meer herkennen. Ik wens je veel succes en een dikke knuffel op beide wangen. Dag lieverd, Oma Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 38072

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: