Ziekte, Feestjes en borrels - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Ziekte, Feestjes en borrels - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Ziekte, Feestjes en borrels

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

23 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve Familie en Vrienden,

De afgelopen week is interessant geweest. In het begin van de week voelde ik me een beetje ziekjes en moest ik thuisblijven omdat ik de boel niet wilde infecteren. Op dindsdag en donderdag moest ik s´morgens naar ´Occupational health´ voor een gezondheids screening en de rest van de week heb ik gewerkt.

De woensdagen zijn het leukst. Op woensdag om 17 uur hebben we de ´labmeeting´. Hierbij bespreken we een artikel of iemands plannen of data. Het leidt meestal tot hele uitgebreide discussies en brainstorms. Deze leiden vaak tot leuke ideeën. Voor mij is het even wennen, maar ik denk dat de jongens in het lab al helemaal niet gewend zijn aan een aanwezige vrouw. Ik weet dit zeker, want als ze tegen elkaar tekeergaan en door elkaar heen praten, valt het nogal op als wanneer ik iets zeg, het volledig stilvalt en iedereen ineens heel beleefd wordt.

Ik weet eerlijk gezegd nog niet of dit iets positiefs is of iets negatiefs en ik ga gewoon even afwachten of het vanzelf over gaat of niet. Als het echt zo doorgaat plaats ik er misschien wel een keer een opmerking over.

Na de labmeeting gaan we gezellig met zijn allen een hapje en een drankje (of 6) doen bij een lokale pub. Dit zijn echt hele leuke avonden waarbij veel grappen en leuke verhalen komen kijken. Ik bij deze borrel ook uitgenodigd voor een feestje op vrijdag.

Op vrijdag zijn we met een groepje naar een van mijn collega's huis gegaan waar hij en zijn vriendin samenwonen. Zij vriendin heette Eva en was een hele aardige duitse meid van rond de 28-32 ofzo. We hebben met zijn zessen daar gezellig wat Indiaas eten besteld en een Duitse versie van Pesten gespeeld totdat het feest (4 huizen verderop) begon. Het feest was heel gezellig er waren heel erg veel mensen. We hebben gezellig wat gedronken en gedanst en ik heb met een heleboel mensen gekletst. Al met al was het dus een erg gezellige avond zo.

Dit weekend heb ik lekker veel geslapen en wat tv gekeken, was en boodschappen gedaan. Morgen begint alles weer van vooraf aan en ik heb er zin in.

Volgend weekend ga ik naar mijn grootouders die hier 1,5 uur rijden vandaan wonen dus dat is ook iets om naar uit te kijken.

Veel liefs!!
Charlotte

  • 23 Januari 2011 - 17:14

    Tessa:

    Heey Lieverd

    dat klinkt alsof je sociale netwerk zich daar al goed aan het ontwikkelen is. Ben erg blij dat te lezen het is fijn om te weten dat je nog leuke mensen in je omgeving hebt.
    Ik kwam van de week je zus nog tegen, even kort gebabbeld niet veel bijzonders.

    Dit weekend ben ik naar Rotterdam geweest, wezen stappen en verjaardag gevierd maar wel het hele weekend daar geweest. Was echt super gezellig!!

    Wat die meetings betreft, misschien zijn het wel gewoon hun manieren, als een vrouw praat heb je respect... En terecht toch?

    Kus

  • 23 Januari 2011 - 18:57

    Mum And Theo:

    I think that it is a good sign that the blokes have a bit of extra respect for the fact that you are a woman. Enjoy it while it lasts.
    Glad that you are going to see Grandma and Granddad. Give them a big cuddle from me. Hugs and kisses. xx

  • 23 Januari 2011 - 19:15

    Alexander:

    Lekker beetje bijgekomen dus dit weekend, van alle drukte van de week :)

  • 23 Januari 2011 - 19:27

    Margot:

    Hee lottie,
    Leuk al die feesten en partijen ..klinkt goed...
    Gezellie....dikke kus van je tante uit vinkeveen XXXXX

  • 24 Januari 2011 - 08:33

    Maria:

    Ha die Charlotte,
    Leuk om die verslagen van je te lezen, zijn we hier in het lab toch op de hoogte van wat je allemaal uitspookt in Cambridge! Ook interessant om foto's van Cambridge te zien, eens kijken of ik nog iets herken van héél lang geleden! Heel veel plezier met je Engelse labgenoten en vooral met je grootouders (hoe komen die daar...)
    Maria

  • 24 Januari 2011 - 17:45

    Caroline:

    Hoi Charlotte,

    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt?!?
    Heb je helemaal geen heimwee??
    Heel veel plezier aanstaande weekend bij je Opa en Oma.

    Kus Caroline en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 38074

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: