Mijn dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Mijn dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Mijn dag

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

11 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve vrienden en familie,

Gisteren kreeg ik de vraag wat ik nou precies doe hier dus ik zal jullie een beetje vertellen over hoe mijn dagen er hier uitzien. Tussen 6:00 en 6:15 wordt ik wakker. Vanmorgen heb ik meteen wat vers water in mijn waterkoker (naast het bed) gedaan en een kopje oranje pecco thee gezet (met dank aan Wijnand, Marijke en kids voor de thee).

Vandaag ben ik met de bus naar stage gegaan. Echter dit is niet optimaal omdat ik dan vervolgens een uur in de file sta. Fietsen duurt korter en is dus prettiger. Op de fiets doe ik er 45 minuten over. Het nadeel is dat ik dan door het donker weer terug moet fietsen dus ik kies zo mijn dagen uit voorlopig. Het verkeer is ook een beetje eng. Op de fiets wordt je geacht op grote kruispunten voor te sorteren vóór de auto's. Je moet dus als het stoplicht op rood staat tussen auto's en dubbeldekkers door terwijl iedereen achter een stuur alleen oog heeft voor het stoplicht en het elk moment groen kan worden... brrr.. doodeng.

Ik probeer vervolgens elke dag om 8.30 op mijn stage te zijn. Dan zijn de meesten er nog niet en dan kan ik net doen alsof ik er al uren aan het werk ben :) (hihi, grapje)

Op mijn stage ben ik nogsteeds voornamelijk aan het meekijken met vanalles en langzaam steeds meer kleine bijdragen aan het doen. Samen met mijn begeleider onderzoek ik bepaalde keuzetaken die dan verbonden zijn aan een beloning. Hierdoor kunnen we meer te weten komen over hoe dit in de hersenen werkt. Voor meer details kun je me altijd meer vragen stellen alleen ik zal niet meer detail posten op deze website vanwege veiligheidsredenen.

Ik vind het wel leuk hier en ik voel me wel op mijn gemak. Ik ben pas echt aan het werk voor 3,5 dagen, dus op zich is dat niet verkeerd. Ik ben nu net klaar voor vandaag (18.20 engelse tijd) en ga zo dus naar huis hier. Wanneer ik thuis ben kook ik meestal meteen voor mezelf en dit eet ik dan achter de computer op terwijl ik een beetje mn mail check enzo of wat gedownloade series kijk. Soms lees ik een artikel wat ik moet lezen of een leuk boek. En natuurlijk chat en skype ik ook veel.

Nou nu weten jullie het wel denk ik. Ik hoop dat jullie het nieuwe uiterlijk van de blog mooi vinden. Ik heb een mooie fotoslideshow banner bovenaan gezet en de kleuren iets aangepast. Ook zijn alle reclames weg.

Oke nou dikke kus!!
Veel liefs Charlotte

  • 11 Januari 2011 - 20:58

    Anita:

    hoi Charlotte,

    Goed idee van je om je dag te beschrijven, ik had eigenlijk geen idee wat je daar ging doen.
    Best lange dagen maak je daar, enne, heel sportief hoor, op de fiets naar je stage, het lijkt mij ook heel eng om aan de andere kant van de weg te moeten fietsen, en rotondes te moeten nemen.
    Doe je voorzichtig, daar in het Engelse.....
    Nou groetjes uit Bunschoten, en succes!


  • 11 Januari 2011 - 22:54

    Alexander:

    Hey lekker ding :)

    Best spannend met de fiets enzo :). het is leuk om te lezen wat je allemaal doet en wat je allemaal bezighoudt. Ik mis je wel hoor.

  • 12 Januari 2011 - 05:48

    Caroline:

    Hey Charlotte,

    Ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal doet en bezig houdt in Engeland.
    Lijkt me best eng zo door het verkeer op de Fiets?
    Nou dikke zoen en tot schrijfs.

    Caroline en Jan

  • 12 Januari 2011 - 17:00

    Petra:

    lieve Lot
    wat leuk dat je nu ook verteld hebt wat je precies allemaal doet. Heel erg interessant allemaal.Nu begrijp je het ook allemaal meer. denk ik hoop ik.Je bent een kanjer. veel succes op je fiets in dat enge land.
    dikke knuffel vanuit lelystad

  • 12 Januari 2011 - 19:41

    De Coefjes :

    Lieve Lotte,

    Ik heb de verslagen gelezen. Wat leuk om zo op de hoogte te blijven! En fijn dat je tevreden bent over je kamer. Toch belangrijk, omdat je er een aantal maanden moet vertoeven. Zo te lezen heb je ook geen saai kantoorbaantje van 9 tot 5, maar valt er wel wat te beleven. Allemaal goede berichten dus. En je geniet nog van de Dutch Tea, helemaal top!
    Een dikke kus van ons allemaal en tot de volgende keer.

  • 13 Januari 2011 - 23:02

    Sabrina:

    als ik het zo allemaal lees en als je met de fiets gaat ben je dan volgens mij blij als je heelhuids op je stage/werk bent aangekomen. wat een uitdaging! opzich is dat alleen al een dagtaak
    maarre goed bedacht dat het dan net lijkt alsof je dan er al heel lang bent ;)
    doet mij ineens denken aan een reclame... (man raced naar werk voordat iedereen er is, gaat liggen op zijn toetsenbord en een half uur later komen de collega's hem dan wakker maken, hij uiteraard met de knopjes in zijn wang) ik zie het zo voor me!

    knuffels!!!!

  • 17 Januari 2011 - 09:37

    Rob Jager:

    Beste Charlotte,

    Ik kijk nu voor het eerst op je blog. Trouwens, ik bedenk nu dat ik nog nooit tevoren op welke blog dan ook heb gekeken, al ken ik het fenomeen natuurlijk wel - er is ook wel eens onderzocht op de school waar ik werk hoeveel leerlingen niet aan Hyves of Facebook doen, en dat is minder dan tien procent. Dat levert heel wat documentjes op.
    Af en toe zal ik kijken naar je nieuwsberichten; ik merk dat je het naar je zin hebt, mooi zo! Mijn interesses liggen vooral bij de dingen die je opsteekt over de hersens, en bij 15/1 las ik al dat beloningen en hun impact aan de beurt komen.

    Hartelijke groeten, en nog een dingetje: 'wordt ik wakker' en 'wordt je geacht' las ik - ik blijf een eeuwige leraar, dus je begrijpt.
    Hartelijke groet,

    Rob Jager

  • 17 Januari 2011 - 15:47

    Oma Wil:

    Dag lieve Charlot. Je bent inmiddels al een beetje gewend, want je verslagen zijn enthousiast.
    Ik kan mij voorstellen dat je het verkeer, als je met de auto bent, eng vindt. Ik zou dit beslist niet durven.De fiets is ook veel gezonder, maar echter niet in het donker. Ik ben blij voor je dat alles zo goed gaat. Ik heb ook een leuk nieuwtje. Afgelopen Zaterdag heb ik nieuwe meubeltjes gekocht. Nu moet er hard gewerkt worden om de huiskamer een goede beurt te geven. Net zoals Alex ben ik nu dus ook druk in mijn huis bezig.Als je weer terug bent zul je de metamorfose wel zien.
    Dikke knuffel en succes met je stage. Liefs. Oma Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 38083

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: