Eerste dag in het lab - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Eerste dag in het lab - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Eerste dag in het lab

Door: charlotteUK

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve familie en vrienden,

Even als reactie op de berichtjes van gisteren: Ik heb gek genoeg nog geen cadbury's of crumpets gekocht ik heb wat gezondere dingen gehaald en ik heb genoeg stroopwafels voor 2 maanden. Ik heb leuk contact met het gezin waar ik bij in woon, het is een redelijk jong stel met een zoontje van 12. Ze zijn heel vriendelijk, maar ze zitten ook niet op mijn lip dus eigenlijk is dat allemaal wel perfect.

Ik ben nu voor de eerste dag in het lab en ben de hele ochtend alleen maar bezig geweest met het invullen van papieren en mezelf voorstellen aan iedereen. Ik had even een schrikmoment wanneer een mevrouw van het secretariaat mij probeerde te overtuigen dat ik eeb bench-fee moest betalen van circa 6000 euro. Ik moest me inhouden om niet te zeggen wat ze met die bench-fee kon doen, maar ik heb al begrepen van enkele andere mensen dat ik me niet druk moest maken en dat het allemaal wel los zou lopen.

Ik heb nu in ieder geval mijn toegangspas en sleutel en morgen krijg ik mijn introductie in het laboratorium en dan krijg ik daar ook mijn toegang voor.

Ik ben nogsteeds aardig nerveus voor wat er allemaal gaat komen. Ik heb het vermoeden dat ik het behoorlijk druk ga krijgen.

Ik wil ook proberen om een fiets te regelen zodat ik kan fietsen naar het centrum en terug. Dit zou te doen moeten zijn dus ik ga even kijken of ik ergens een leuke tweedehands op de kop kan tikken.

Bedankt nog voor al jullie reacties, het is echt fijn om ze te lezen.

Heel veel liefs, Charlotte

  • 04 Januari 2011 - 13:30

    Sarra:

    Wat kon ze met die bench-fee doen dan? :P

  • 04 Januari 2011 - 13:34

    Alexander:

    Goed bezig! Zo te lezen hebben ze in the UK ook last van bureaucratie en een gebrek aan goede communicatie :)

    We missen je nu al hoor... Veel succes morgen in de dierenverblijven !

  • 04 Januari 2011 - 13:38

    Mum And Theo:

    Tell them you are house trained so you don't need a bench! Hugs and Kisses.

  • 04 Januari 2011 - 17:09

    Tessa:

    Lieffie jeetje loop je tegen zo een bedrag aan... dat is slikken in het kwadraat haha...
    Maar morgen bij de diertjes rond wandelen... komt vast wel goed!
    Was wel ff leuk dat gekke gesprek gisteren... VAKER VAKER VAKER.
    Zul je zien zit je daar in Cambridge spreken we elkaar vaker dan weer je thuis bent

    KUS KUS

  • 04 Januari 2011 - 17:52

    Marielle & Daniel:

    Hi Lottie,

    Hier gaat alles goed. Vanavond hebben wij spelletjes avond, en Alex heeft bij ons gegeten. De mannen (Daniël en Alex) zijn nu op de PlayStation aan het spelen.
    Veel plezier met aapjes kijken morgen. En maak je niet te druk over de bench-fee, dat loopt wel los.

    Dikke kus van Marielle en Daniel.

  • 05 Januari 2011 - 16:30

    Margot:

    Hee Lot,
    Voor jou net zo spannend als voor mij.Ik heb gisteren mijn eerste schooldag gehad. Was super leuk! Project Management Mmmmm wel heel wat anders hahaha. Nou ik volg je op de voet en heb ook een webcam. Samen kijken ?
    Dikke kus ......

  • 05 Januari 2011 - 16:31

    Margot:

    PS Ennn heb je al een fiets gevonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 38085

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: