Huis, Tuin en Keuken Nieuws - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Huis, Tuin en Keuken Nieuws - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Huis, Tuin en Keuken Nieuws

Door: Charlotte R. van Coeverden

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve vrienden en familie,

De vorige keer heb ik met veel plezier weer jullie reacties gelezen dus bedankt weer hiervoor. Ik heb ook op de meeste berichten gereageerd dus ik hoop dat jullie ook mijn reactie gelezen hebben, anders raad ik jullie aan om nog even terug te bladeren :) . Het was leuk om te zien dat er wederom veel interesse was en het was leuk om te lezen wat voor mooie reizen en bezigheden er voor velen van jullie in het verschiet liggen. Ook bij deze blog zal ik weer mijn best doen om overal op te reageren en vragen in reacties meteen te beantwoorden dus vraag maar raak.

Gisteren informeerde Tom mij dat we nu een maand samen zijn, ik was me hier niet eens van bewust. Die maand is namelijk behoorlijk snel omgegaan. Het help niet mee dat ik vorige week een goede 5 dagen uit de roulatie ben geweest met buikgriep. Tom is in deze week heel erg lief voor me geweest en heeft zelfs een aantal keer vanuit mijn huis gewerkt om me af en toe heel lief een knuffeltje te geven of een kop thee voor me te maken terwijl ik ziek, zwak en misselijk was. Gelukkig is het nu alweer een poosje over en zie ik er weer wat frisser uit. Ik denk dat als je nieuwe vlam je al na een paar weken als een zielig hoopje onder een dekbed ziet, dit niet echt bevorderlijk kan zijn voor de romantische gevoelens. Echter, ik geloof dat het niet zo’n probleem was dus dat scheelt weer.

Een van de spannendste dingen in een nieuwe relatie is dat je langzamerhand aan alle vrienden en familie wordt voorgesteld. Gelukkig is dat bij mij tot nu toe goed verlopen. Ongeveer anderhalve week terug heeft Tom bijvoorbeeld bij hem thuis gekookt voor mij en zijn goede vriend Robrecht. Het was heel erg gezellig en ik hoorde enkele dagen terug dat Robrecht uit zichzelf tegen Tom heeft gezegd dat hij vond dat ik (vrij vertaald) ‘niet alleen mooi was maar ook nog een leuke persoonlijkheid had’. Tot nu toe vind ik zelf al zijn vrienden erg aardig en ik geloof dat hij mijn vrienden ook wel gezellig vindt. Verder hebben we het nogsteed erg leuk en leren we elkaar steeds beter kennen.

In ander nieuws heb ik al eerder dit jaar gezegd dat het de bedoeling dat ik weer ga afvallen. Tot op heden is dat helaas nog niet echt heel erg gelukt. Deze week ben ik dan ook begonnen met een wat actiever sportregime dan ik al had. Ik ben deze week 3 van de 5 ochtenden om 7.00 begonnen in de sportschool om een goed uur te sporten voor werk. Op woensdag ben ik na werk naar zumba gegaan om daarna nog een uur te fitnessen. Het plan is om vandaag na werk nog een half uurtje te hardlopen voor het eten; morgen heb ik de gebruikelijke 5 kilometer ParkRun en op zondag heb ik een Zumba les. Dat betekent dat ik nu dus elke dag sport in de hoop dat ik hier zowel fitter als slanker van wordt. Of dit nieuwe regime gaat werken is een tweede debat, maar dat laat ik jullie gauw weten.

Ik moet wel zeggen dat zo vroeg in de morgen sporten al heel snel went en ik vindt het tot nu toe erg lekker. Omdat mijn sportschool goede faciliteiten heeft is het ook iet hinderlijk om dan vervolgens daar te douchen en op te frissen om daarna meteen door te gaan naar werk. Ook laat het de avonden verder vrij wat betekent dat ik minder het gevoel heb dat ik alleen maar werk en sport. De keerzijde is dat ik moet oppassen dat ik met het vroege opstaan wel nogsteeds genoeg slaap krijg. Ik heb al twee weken een gek spastisch spiertje in mn rechter ooglid en ik heb begrepen dat dit een klacht is die vaak door oververmoeidheid kan komen... dus ik geloof dat ik maar wat vroeger naar bed moet.

Op werk gaat het erg goed nu. Ons huidige experiment had een paar problemen, maar daar ben ik nu mee aan de slag om die op te lossen. Daarnaast ben ik nu ook bezig met het ontwikkelen van mijn eigen ideeen omdat ik binnenkort een bespreking met de baas zal hebben om een eigen experiment te gaan opzetten. Hier heb ik heel erg veel zin in en het heeft mijn enthousiastme in mijn werk weer nieuwe leven ingeblazen wat nooit kwaad kan.

Op sociaal vlak merk ik nu dat alle tijd die ik heb geinvesteerd om nieuwe vrienden te maken en mensen te ontmoeten de moeite waard is geweest. Ik heb de afgelopen weken gemerkt dat ik doordat ik zelf eventjes iets meer met mijn nieuwe vriend bezig was, mensen meer ook naar mij toekwamen. Voor mij was dit wel belangrijk om te merken want als je een heleboel nieuwe vrienden in een korte tijd maakt is het moeilijk om te weten wie er echt belangrijk voor je zullen zijn en wie meer kennissen of gelegenheidsvrienden zijn. Uiteindelijk wil je toch graag dat vriendschappen wedersijds zijn en dat merk je pas op het moment dat je eventjes zelf iets minder investeert. Natuurlijk gaat dit allemaal vanzelf, maar toch is het leuk om er even bij stil te staan.

Dit weekend ga ik een wat rustig weekend tegemoed met niet al te veel plannen. Ik wil graag thuis nog wat orde op zaken stellen en schoonmaken en ik heb wat sportplannen en een afspraak om met een groepje vrienden gezellig in een kroeg te hangen op zaterdag avond. Verder heb ik ook nog het een en ander te doen op werk.

Ik kijk er weer naar uit om te zien wat jullie eigen plannen zijn en hoe jullie reisjes geweest zijn etc. natuurlijk zal ik alle vragen weer beantwoorden als die er zijn.

Veel liefs,

Lot

  • 08 Februari 2013 - 20:16

    Anneke:

    Hallo Charlotte,
    Dat jij nog tijd hebt om een blog te schrijven met al dat sporten en werken en een nieuw vriendje.
    Vindt het wil heel leuk om een beetje bij te blijven.
    Ook ik ga naar de sportschool. Maandag is er een Nordic walkung "les" we gaan dan lekker een uur met van die stokken lopen. Je gebruikt dan toch ook wel heel wat spieren. En lopen zo'n beetje 5 km per uur. En dinsdag dan binnen een groepsles aan de toestellen. Nou dat heb ik geweten. Het gaat nu wel weer een beetje, maar ik heb zo'n spierpijn gehad. Kon haast niet op de wc zitten, dat deed zo veel pijn. Blijkt dus dat ik nog meer sporten. Ik moet er nog wel bij zeggen, dat ik alleen buiten loop als het droog is en er geen sneeuw ligt, dus een soort mooi weer loper.
    Dit weekend een beetje druk. Morgenmiddag gaan Jan en ik met Jasper naar theater. Naar Dik Trom de musical . Intussen komt Nicole naar ons huis met Thijmen en Valentijn. De kleinkinderen blijven logeren. Nicole moet zondag vliegen en Andrew is naar het carnaval . Zondagmiddag komt Andrew ze dan weer ophalen, waarna wij om half 5 een theatervoorstelling hebben in het waterfrontcafe naast het theater. Een jazzconcert. Ook weer leuk. Nou dan is ons weekend ook weer om. We wensen jou ook een gezellig weekend.

  • 10 Februari 2013 - 21:01

    Mareike:

    Hoi Lot,

    Alles weer oké zo te lezen. Dat sporten doe ik je niet na hoor. Ik zwem 1x per week en voor de rest maak ik zo vaak mogelijk een wandeling. Soms gewoon maar even na het eten.
    Wij hebben een gezellige week achter de rug. Kinderatelier op woensdagmiddag waar 8 meiden bij mij in het atelier komen schilderen, erg leuk. Donderdag ben ik met Wijnand naar Kasteel Coevorden geweest. Heel romantisch en heel erg lekker gegeten. En ook overnacht. Helaas was het stedelijk museum aldaar niet open, anders hadden we nog even in de geschiedenis van de van Coeverdens kunnen duiken. Ook hebben we op Paleis het Loo de portretten van Beatrix gezien. Erg leuk om te zien hoe kunstenaars ieder op hun eigen manier een portret van Beatrix maken. Gisteren hadden we een verjaardag en vandaag een wijnproeverij inclusief een heerlijk diner met de buurtjes uit onze straat in Amsterdam bij restaurant Haasje Claes. Dus straks op tijd naar bed om morgen weer lekker te gaan werken.
    Dennis moet morgen vroeg theorieexamen doen voor de scooter en 's middags begint zijn bijbaantje bij AH. Nog een week en dan hebben de kids vakantie. Lekker hoor zo'n weekje tussendoor even niets.
    Dat waren weer in vogelvlucht de laatste nieuwtjes.

    Doei, doei, dikke kus.
    Mareike en de rest van de familie

  • 17 Februari 2013 - 17:46

    Sabrina:

    Lot!
    Tom ziet er goed uit!
    Lijkt me een lief en verzorgend type als ik zo je verhaal lees.
    Alleen maar goed, dat verdien je ook naast al het harde werken ;-)

    Momenteel ben ik niet achter de computer weg te slaan.
    School heeft bedacht dat wij niet 3 juni alles in moeten leveren maar 22 april....
    Maar verder geen stress :-)
    Kortom, er moet nog best even wat gebeuren, Thomas stuurt mij zo nu en dan naar boven om nog even wat dingetjes te doen en dan doet hij koken, boodschappen of stofzuigen.
    Zo nu en dan komt hij dan een glaasje drinken brengen en een knuffeltje.

    Afgelopen weekend was voor mij een werkweekend, zo om en om werk ik een weekend en dan weer vrij.
    Er staat mij wel een lekker weekje te wachten.
    Maandag eerst maar even naar de tandarts, dinsdag nog een stage dagje, woensdag gezellig even een kopje koffie doen bij een vriendin, donderdag toets en dan door naar alkmaar. Vrijdag naar de kapper (heerlijk kijk ik naar uit!) en dan het weekend filmpje pakken in de bios en nog wat resterend huiswerk proberen te maken. Waarschijnlijk ook nog zaterdag naar wat vrienden in middenbeemster en zo is het weekje alweer om!

    Je bent goed bezig meid, leuk ook een foto te zien van Tom.
    Wanneer komt hij mee naar NL?

    Veel liefs!
    Sab en Thomas

  • 07 April 2013 - 14:23

    Sabrina:

    Charlotte!!!!

    Het is stiiiiiillllll aan de overkant....stillll aan de overkant.....
    Gaat het goed?!
    Werk? Studie? Tom?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 38098

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: