Gratis meegenomen maar tegen welke prijs? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Gratis meegenomen maar tegen welke prijs? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Gratis meegenomen maar tegen welke prijs?

Door: Charlotte R. van Coeverden

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

18 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve Vrienden en Familie,

Vanmorgen kom ik buiten, sleutels in hand, klaar om op de fiets te stappen naar werk. Ik kijk nietsvermoedend naar beneden vanaf het trapje naar de voordeur naar het vertrouwde stuk hek welbekend als ‘mijn parkeerplaats’. Ik loop een stap verder en realiseer mij dat mijn fiets daar niet staat. ‘Dat is gek…’ denk ik, ‘Misschien heb ik hem ergens anders neergezet?’ Ik kijk om me heen en langzaam dringt het tot mij door dat mijn fiets nergens in de straat te bekennen is. Is mijn fiets gestolen?... ‘ MIJN FIETS??’ Hoeveel ik er ook van baal dat iemand zomaar mijn spullen meeneemt, Ik moet er ook een beetje om lachen. Wat ik namelijk nog niet heb verteld is dat ik gisteren heb besloten dat alle reparaties die nodig waren te duur waren voor de waarde van de fiets, en dat ik beter gediend ben met het kopen van een nieuwe fiets. Wat was er mis mee? Nou laat ik het zo zeggen; Als ik een signalement van deze fiets zou moeten geven dan zou deze alstvolgt luiden: Lelijke kleur paars frame met roestvlekken, niet geschikt om op te fietsen in witte kleding. Slag in het achterste wiel en de achterband brokkelt en vertoont een scheur aan de linkerkant. De tandwielen zijn roestig en versleten zodat de ketting regelmatig doorslipt. Mijn favoriete deel is het zadel. Door de gaten die daar op strategische wijze op verspreid zijn neemt het zadel bij regen ongeveer een liter water op. Wanneer men de volgende morgen nietsvermoedend gaat zitten nou... je snapt hem wel denk ik...

Desalniettemin, mis ik mijn slot. Dat slot was een redelijk duur D-slot van abus en ik had ook een klein installatietje voor lichten op mijn fiets zitten dus ik kan nu ook mijn lichten niet echt meer gebruiken zonder die clips. Gelukkig krijg ik over een week weer betaald en dan ga ik maar eens een nieuwe fiets aanschaffen met twee nieuwe sloten. Hier in Cambridge is zonder fiets zitten erg vervelend.

Morgen ga ik iets erg spannends doen. Op werk worden onze faciliteiten momenteel uitgebreid en we krijgen nieuwe subjecten binnen. Het leuke is dat ik morgen meega naar de kolonie om nieuwe subjecten uit te kiezen. Dit is echt supergaaf maar ik kan er natuurlijk hier erg weinig over zeggen. Ik zal moeten gaan kiezen welke ik graag zou willen hebben en deze zullen dan bij ons komen in enkele maanden tijd.

Bovenop de gekte met mijn fiets en bijzondere dagtrips is het deze week ook nog May-week. Dat betekent dat er elke dag feesten zijn in de colleges. Dit weekend had ik een etentje van de bootclub, en twee tuin-feesten. Sommige May-balls zijn zo extravagant dat kaarten doorverkocht worden voor honderden ponden. Een kaartje voor een May-ball is minstens 100 pond. Ik ga zelf vandaag naar mijn college garden party. Dit is een stuk goedkoper, minder luxe maar toch ook leuk. Het thema is de Franse Revolutie en ik heb begrepen van een vriendinnetje dat er naast veel pastel kleurige versieringen zelfs een guillotine aanwezig zal zijn. Ik ben benieuwd wat we te eten en drinken zullen krijgen. Als ik leuke foto’s kan maken zal ik die binnenkort ook hierbij zetten.

Veel liefs,

Charlotte

  • 18 Juni 2013 - 15:36

    Anneke:

    Hi Charlotte,

    Nou daar ben je mooi klaar mee. Maar wel leuk dat hij of zij zo'n krot heeft meegenomen.
    Ze dachten misschien dat je hem toch niet zou missen.
    Kun je niet roeiend naar je werk. Je bent daar toch zo goed mee bezig.
    Ben ook benieuwd naar je feestje. Hadden ze in de Franse Revolutie niet van die hele hammen met been eraan. Lekker kluiven.
    Nou het zal vast wel wat worden.
    Wij hebben morgen met inex een lunch bij senselicious. Jan is ook morgen jarig, maar dat vieren we zaterdag.
    Toch jammer dat je er niet meer bij bent.
    Dan is Engeland toch wel ver weg.
    Alles goed met Tom.

    Groetjes en dikke kus Anneke

  • 18 Juni 2013 - 22:11

    Mareike:

    Hi, dus ook in Engeland kunnen ze niet van andermans spullen afblijven. Ben je mooi klaar mee.....dat gaat weer geld kosten. Jij hebt leuke feestjes voor de boeg maar wij eigenlijk ook wel. Zoals Anneke al liet weten, morgen lekker lunchen bij INEX en volgende week het jaarlijkse uitje. En voor de komende twee weken hebben we ook een aantal verjaardagen staan. Heel gezellig hoor! Dennis is trouwens geslaagd voor zijn VMBO-t examen. Nu Nien nog , maar dat zal wel lukken. In augustus gaan we alles vieren met een tuinfeestje in Vinkeveen. Op dit moment is het bijna niet te plannen tussen alle andere feestjes door en de kids werken ook veel. Op allerlei verschillende tijden. Ja, we zijn goed bezig net als jij. En dan 7 juli op vakantie! Ook een leuk vooruitzicht.

    Lieve Lot, groetjes aan Tom en succes met alles. Hopelijk tot in augustus.

    Groetjes Mareike

  • 07 Juli 2013 - 19:11

    DC:

    Oh Lot, ik heb nog aardig wat bij te lezen! Hoop dat het gelukt is met de subjecten uitzoeken en je een leuke fiets hebt gekocht. Lijkt Amsterdam wel daar ;)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1076
Totaal aantal bezoekers 38000

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: