Toerist in Eigen Land - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Toerist in Eigen Land - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Toerist in Eigen Land

Door: Charlotte R. van Coeverden

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve Familie en Vrienden,

Graag wilde ik met jullie de belevenissen van mijn afgelopen week delen. Velen van jullie weten dit al, maar afgelopen weekend ben ik samen met Tom naar Nederland gekomen voor Marielle haar verjaardag. Dit was een zwaar beladen weekend omdat het ook Tom zijn eerste keer in Nederland was en hij natuurlijk alle ouders ook graag wilde ontmoeten. Dus het weekend moest qua planning zowel familie-technisch als toerisme-technisch goed in elkaar steken.

Vrijdag zijn we rond het middaguur vertrokken uit Cambridge. We zijn via Stansted-Schiphol en uiteindelijk met de trein naar Almere Oostvaarders gereist waar Marielle ons ophaalde van de trein. Het was weer erg leuk om haar te zien en we zijn voor de eerste twee nachten bij hen blijven slapen. Op vrijdag kwamen we om ongeveer 19.30 bij Lel en Daniel aan waar we blij gemaakt werden met rijkelijke hoeveelheden shoarma en vla (niet in één gerecht) en welverdiende nachtrust. Op zaterdag zijn we na een spectaculair ontbijt, zoals alleen bereid kan worden door een Marielle en Daniel Koenders,doorgereist naar een spectaculaire lunch, zoals alleen bereid kan worden door een Ellen van Vliet. Ik vond het belangrijk dat al mijn ouders een kans zouden krijgen om even met Tom te praten dus het was fijn om even daar op een rustig moment te zijn.

Vervolgens heb ik de nieuwere gedeeltes van het centrum van Almere laten zien. Het is grappig om te zien dat ik door een poosje weg te zijn Almere het door een iets toeristischere bril heb bekeken. Eerlijk gezegd is het centrum van Almere weliswaar heel erg modern, maar zeker niet onplezierig voor het oog. Ook zijn de winkels mooi en de mensen over het algemeen vriendelijk. We hebben een kopje koffie met een oranje tompouce op het terras van de La Place gegeten met het uitzicht over de daken van het centrum. Ook dat is eigenlijk heel bijzonder wanneer je ziet dat er gewoon een heuze verborgen woonwijk bovenop het centrum plaats heeft compleet met kinderen op speelveldjes en mensen die met volle winkeltassen door hun straat (bovenop het dak van het winkelcentrum!!) lopen. Wanneer je weet dat er onder het winkelcentrum ook nog een weg,een busbaan en twee parkeergarages gelegen zijn maakt dit het nog meer indrukwekkend. Ook lagen het weerwater met alle zeilboten er in het zonnetje mooi bij. Bij de La Place hebben we met Tamara afgesproken die ons daar ontmoette met haar prachtige en schattige dochter Marie-Louise (zie foto).

De verjaardag s’avonds was ook gezellig, ik heb weer met een aantal mensen een beetje bij kunnen kletsen en ik hoop dat ook zij dit gezellig vonden. Tom vond het leuk om iedereen eens te zien en het was duidelijk dat ik niet gelogen had over het feit dat ik uit een familie van reuzen een van de kleinste ben.

Op onze laatste volle dag in Nederland zijn we opgehaald door Pap en As en zijn we voor een dagje naar het Zuiderzeemuseum gegaan. Voor degenen die dit niet kennen, dit is een openlucht museum waar oude huisjes van rond de zuiderzee naartoe zijn verplaatst en waar je wat kun leren over de geschiedenis van Nederland. Ik had in de weken ervoor aan Tom proberen uit te leggen hoe nederland is ontstaan met dijkbouw en polderen etc., maar het is moeilijk te begrijpen en geloven als je het niet kan zien. Het was eigenlijk wel heel erg leuk om dit zelf ook nog eens te bestuderen want eigenlijk is het ook best heel erg wonderlijk dat we dit kunnen doen. Op de heenweg kregen we een uitgebreide beschrijving van het landschap met interessante feitjes over Nederland van Pap. Na een lange maar erg leuke dag in Enkhuizen zijn we met zn vieren naar de Boathouse gegaan om te eten.

Op maandag ochtend zijn we door Pap naar Schiphol gebracht om weer voor het middaguur op kantoor in Cambridge te belanden. Het was een erg druk weekend maar het was echt fantastisch en Tom vond het ook heel erg leuk om iedereen te ontmoeten en heeft ook een erg leuke tijd gehad. Bij deze dus van ons beiden een heel erg hartelijk bedankje voor iedereen die er aan bijgedragen heeft.
Heel veel liefs,
Charlotte

• 26 April 2013 - 15:56

Margot:

Lieve Lot,

Ik vond het leuk om jou weer eens te zien en Tom te ontmoetten.
    Jullie zijn een leuk stel samen.

Dikke kus groetjes,

Je tante uit Vinkeveen

• 27 April 2013 - 09:28

Mareike:

Hi Lotte,

Het was weer gezellig bij Marrielle en Daniel. Leuk dat jullie er ook waren en dat we Tom konden ontmoeten. Een leuke spontane vent. Zuinig op zijn hoor! Jullie hebben in die dagen veel gedaan, dat hoorden we al van je vader en Astrid. Daar hebben we afgelopen woensdag onze boot mee omgevaren. Een supermooie en gezellige dag samen met An en Jan. Nu ga ik gauw de keuken in om te kokkerellen voor de visite van vanavond voor onze verjaardagen.

Liefs van ons allemaal.
    Groetjes Mareike