Roeien met de Riemen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu Roeien met de Riemen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Coeverden - WaarBenJij.nu

Roeien met de Riemen

Door: Charlotte R. van Coeverden

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

11 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve Vrienden en Familie,

Voor de afgelopen maand heb ik mij in mijn vrije tijd beziggehouden met de meest populaire sport in Cambridge. Roeien. Ik dacht altijd: “Wat moet ik nou tussen al die pompeuse protsers?” Ik moet nu gelukkig terugkomen op die woorden. Ik heb me aangesloten bij de roeivereniging van mijn college en moest vervolgens een aantal keer per week om onchristelijke tijden de deur uit om om 7.15 in een boot op de Cam te zitten. Ook waren er een aantal circuit en roeimachine trainingen waar ik bij moest zijn. In de eerste ‘term’ (trimester) waarin je roeit ben je een ‘novice’. Dit houdt in dat je een beginner bent. Je hebt dan minder tijd op het water en je krijgt meer een soort van inleidings cursus. Ik vind roeien echt een heerlijke sport en het weer is ook grotendeels vrij warm geweest wat scheelt als je op het water bent. Ook blijkt roeien een van de meest gezonde sporten voor je hele lichaam te zijn. (Nooit geweten.) Nu ik alles heb doorlopen mag ik volgend trimester in een ‘senior’-crew (ervaren crew die aan races meedoet). Het lijkt me heel erg leuk en ik ga over de zomer blijven trainen om sterker te worden. Ik heb een foto toegevoegd van mijn crew in onze boot. Ik ben de voorste roeier (eerste achter de Cox) dat is veel verantwoordelijkheid want iedereen moet mijn ritme volgen.

Ondanks ongeveer 7 keer per week sporten over de afgelopen maand ben ik echter geen kilo afgevallen en ben ik zelfs een paar kilo aangekomen. Dit is extreem frustrerend en ik heb daarom eergisteren de Sainsbury’s groenten afdeling overvallen en alle witte kool, prei, selderij, ui, tomaten en wortels meegenomen. Samen met wat groenten bouillion moet dit voor de komende dagen wat van mijn maaltijden gaan vervangen. De tijd waarin ik kon afvallen van alleen maar meer sporten is schijnbaar voorbij en ik zal dus wat extra’s moeten doen.

Nu we het gezonde nieuws weer hebben gehad is liefdes-nieuws de volgende rubriek. Aangezien Toms opleiding bijna klaar is moest hij uit zijn kamer in college verhuizen. Hij heeft besloten om dat een paar weken vroeger te doen en hij is afgelopen weekend bij mij ingetrokken. Eigenlijk is er helemaal niets veranderd want hij was toch altjd al bij mij maar we delen nu gewoon mijn kleine flatje. We kunnen nogsteeds altijd heel goed met elkaar overweg dus het gaat heel goed en we vinden het ook wel heel leuk om altijd samen te zijn. Wanneer hij helemaal klaar is gaat hij snel een baan zoeken in de omgeving zodat we samen in Cambridge kunnen zijn totdat hij een PhD plaats vindt voor het jaar erop. Ik weet nog niet zo goed wat er daarna gaat gebeuren. Natuurlijk moeten we dat allemaal maar tegen die tijd bekijken.

In Augustus heb ik vluchten geboekt om naar Nederland te komen ik ben in het land van 7-19 Augustus en hoop dan velen van jullie weer eventjes te zien.

Veel liefs,

Charlotte

  • 11 Juni 2013 - 14:09

    Sabrina:

    Hey lot!
    Allemaal leuke nieuwtjes dus!
    Vergeet niet dat onze vetmassa ook in spiermassa omgezet kan worden.
    Dan val je niks af en kun je aankomen terwijl de conditie in het lichaan wel vooruit gaat.
    Loop nu bij diëtiste en die had een meting gedaan.
    Ik was wel afgevallen maar ook weel een kilo aangekomen. ..argh
    Nu blijkt het vochtbalans eindelijk goed te zijn en ik had bijna anderhalve kilo meer spieren ipv vet!!!!
    (Ten opzichte van vorige meting nu 8 weken geleden)
    De cijfers op de weegschaal heb ik dus los gelaten...

    Roeien is goed en zwemmen ook heb ik mij laten vertellen.
    Beide leuk om te doen.
    En gefeliciteerd met het samenwonen!

    Hoop je te zien in jouw vakantie naar Nederland
    Dikke kus en groetjes aan tom.
    Sabrina

  • 11 Juni 2013 - 15:28

    Daisy:

    Ha lot!
    Afvallen komt wel hoor! Je lichaam moet eerst even wat omzetten ;)
    Maar leuk, nieuwe liefde ook! Als je in nl bent ben ik waarschijnlijk net voor de eerste keer terug dus ikhoop dat we elkaar dan even zien!
    Have fun en keep up the training ;)
    Xxx

  • 11 Juni 2013 - 19:21

    Mareike:

    Hi Lot en Tom,

    Leuke sport roeien! Goed voor je spieren en je bent lekker buiten. Hier gaat alles goed. Janine krijgt 28 juni de uitslag van haar examen en Dennis overmorgen. Dat zou morgen zijn, maar omdat ze op een school in Rotterdam examens hebben gestolen, wordt vanwege Economie de uitslag uitgesteld. En Bas is ook druk bezig met de afronding van zijn 3e jaar Bouwkunde. Over ruim drie weken hebben we vakantie. Lekker hoor! Verder veel feestjes en patijen deze maand. Afgelopen zaterdag waren we nog bij je oma die 75 jaar is geworden. Erg gezellig! We vermaken ons wel net als jij.

    Groetjes en een dikke kus.

    De Coefjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Charlotte

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 37993

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 31 December 2015

Wonen in Engeland

02 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Stage Cambridge

Landen bezocht: